مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

نجات ۱۲۰۰ نفر از مردم گرفتار در سیلاب توسط نیرو‌های امدادی/ توزیع ۱۰۰۰بسته غذایی توسط سپاه

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت:به دنبال بارش‌های سنگین و فوق سنگین در سطح استان ۱۲۰۰ نفر از مردم گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند.

عباسعلی ارجمندی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری در گفت و گو با  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: به دنبال سامانه‌بارشی قوی که فعالیت خود را از روز جمعه مورخ ۲۰ دی ماه در سطح استان شروع نموده بارش‌های سنگین و فوق سنگین را در سطح استان شاهد بودیم که بیشترین بارندگی‌ها از مناطق مرکزی و جنوبی استان گزارش شده است.

ارجمندی در مورد خسارات وارد آمده بر اثر این بارندگی‌ها گفت: بارندگی‌ها در برخی از نقاط بالای ۲۰۰ میلی‌متر گزارش شده که این بارش‌ها در شهرستان زاهدان ۶۰ میلیمتر، میرجاوه ۴۳، سراوان ۷۰، سیب سوران ۷۰، مهرستان ۵۴، راسک ۱۰۷، چابهار ۷۴، کنارک ۱۲۶، بنت ۱۱۵، قصرقند ۸۰، ایرانشهر ۵۷، بزمان ۱۲۷، دلگان ۱۱۷، خاش ۷۲، زابل ۱۳ و زهک ۲۲ میلی متر گزارش شده است.

ارجمندی گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد خسارات اطلاعیه و اخطاریه‌های جوی و هشدار‌های لازم طی روز‌های اخیر به مراجع ذیربط و عموم مردم به خصوص به دهیاران داده شده و ستاد‌های مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها تشکیل و به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم می‌باشند.

او از تشکیل ۴۵۰ تیم عملیاتی خبر داد و گفت:از دیگر اقدامات برای کاهش میزان آسیب‌های احتمالی تشکیل ۴۵۰ تیم عملیاتی در مناطق مختلف استان است و همچنین ۵ گروه مهندسی و ۶۵ خودروی تاکتیکی سپاه در منطقه حضور دارند.

ارجمندی همچنین گفت: ۶۵ گروه جهادی در قالب ۳ هزار و ۵۰۰ نفر برای امدادرسانی و کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان از راه اندازی و تجهیز سه اردوگاه اسکان اضطراری در فنوج، قصرقند و کنارک و اسکان حدود ۲۸۵ خانوار و استفاده از امداد هوایی توسط سه بالگرد و ۳۳ فروند قایق در مناطق که جاده‌های دسترسی مسدود هستند خبر داد.

هزار بسته غذایی در بین خسارت دیدگان ناشی از سیل توسط سپاه در حال توزیع است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار